XR1200 Owners Group banner

Vance and Hines, of andere uitlaat

18K views 20 replies 10 participants last post by  Justincogar  
#1 ·
Naarmate mijn zoektocht naar informatie hier vordert en ik dichter bij het kunnen kopen van een XR1200 kom, zie ik er veel te koop staan met verschillende uitlaten. Ik krijg de indruk dat de Vance & Hines erg zeldzaam is, en ik zie veel andere systemen. Bassani is er een van en er zijn veel andere. Is de Vance & Hines echt zo goed, of is het meer een iconisch systeem dat bekijks oplevert als de motor ergens geparkeerd staat? Ik heb gelezen dat de standaarduitlaat veel zwaarder is dan de aftermarket en dat het vervangen ervan samen met het vervangen van het standaardfilter afgesteld moet worden.

Gedachten? Verward over mijn dilemma?

#3 ·
Ik ga dat artikel lezen. Omdat ik bekend ben met de Kawasaki GPz550, is bijna alles anders dan standaard beter, behalve MAC. Het lijkt erop dat de systemen die er zijn, lang niet zo snel opdrogen als bij de bovengenoemde motor, maar sommige zijn beter dan andere. Ik zal achterover leunen en de antwoorden lezen. Dit onderwerp zal bijna evenveel reacties hebben als een olievraag, die ik beter niet kan stellen. Bedankt voor de reactie en de informatie Timbit!

#4 ·
Ik verveel me op het werk en heb de koppelgrafieken van de verschillende uitlaten gevonden op de website die ik hier heb gelinkt

Paardenkracht moet daar ook zichtbaar zijn.

Ik heb de V&H en ben daar gestopt met mijn onderzoek, dus voor de nieuwere uitlaten moet je misschien wat graven om de info te vinden.

#5 ·
...en we weten allemaal dat een snelle rijder een langzame motorfiets snel kan maken, en een langzame rijder een snelle motorfiets langzaam kan maken. Heb er al heel wat te koop gezien met de V&H.
Leuke grafieken. Bedankt dat je ze op het werk hebt opgegraven.

#6 ·
...en we weten allemaal dat een snelle rijder een langzame motor snel kan maken, en een langzame rijder een snelle motor langzaam kan maken. Heb er een paar te koop gezien met de V&H.
Leuke grafieken. Bedankt dat je ze op het werk hebt opgezocht.
Even een naschrift bij bovenstaande opmerking over V & H. De V & H van zacht staal zijn degenen die roesten. Er zijn daarvan genoeg voorbeelden in deze threads, maar je zult naar foto's moeten zoeken. De V & H die je moet hebben, zijn de roestvrijstalen, die niet roesten. Dezelfde lengte/diameters/crossover verbinding, maar ze zijn erg zeldzaam en duur. Er staat een zwarte vroege non-x XR met de ss V & H pijpen in mijn lokale motorzaak geparkeerd in de showroom voor de veiligheid van de eigenaar, dus ik heb er goed naar gekeken en naar de pijpen. Sterker nog, het zou me niet verbazen als het de enige XR in Aus was, zo zeldzaam zijn die pijpen. Dus vermijd de V & H van zacht staal. Als je hart uitgaat naar een volledig systeem, dan zou ik qua geluid, pk's en kosten voor Bassani of Motorstage gaan. Voeg Supertrapp toe als je waarde hecht aan afstembaarheid voor geluid. Torque Hammer is bewezen de beste prestaties te leveren in combinatie met een tuner, maar de kosten kunnen een probleem zijn. Welke pijp je ook krijgt, je zult waarschijnlijk vermogen op tafel laten liggen zonder een tuner en wat werk aan een afstelling die past. Ik, ik heb het goedkoop gedaan en ben voor slip-ons gegaan.

J.

#7 ·
Vergeet ook de Termi-uitlaten niet. Deze zijn er in volledige racesystemen en slip-ons en zijn nog steeds te koop. Ik heb een paar jaar geleden het volledige racesysteem gekocht omdat ik nergens een SS race V&H uitlaat kon vinden. Nu met de Termi's denk ik niet dat ik zou ruilen voor het V&H-systeem, zelfs niet als ik er een kon vinden. Ik ben dol op de high pipe look en naar mijn mening is het veel meer waard dan het V&H-systeem. Ten slotte is het geluid echt geweldig, niet zo opdringerig, want ik heb zelfs de DB-killers verwijderd die op de pijp zijn geïnstalleerd, dus je hebt de optie om ze legaal te hebben of voor de open baan. Van wat ik heb gelezen, is het V&H-systeem erg luid. Een laatste opmerking is dat ze niet goedkoop zijn, want het volledige systeem is waarschijnlijk het duurste van alle uitlaten die voor de XR zijn gemaakt, met een prijs van $ 1500 US, maar het is het waard!

#8 · (Edited)
Ik heb die geadverteerd gezien en vind de uitstraling erg mooi. Blij te horen dat ze goed voor je presteren.

#9 ·
Ter info... dit opgenomen toen ik een paar jaar geleden mijn volledige Termi-systeem kreeg:

OEM-uitlaat met beugels (inclusief unieke montagehardware, zonder passagiersbevestigingen) = 36,03 lbs

Termi 2:1:2 inclusief diverse hardware en beugels = 16,60 lbs

• Like
Reactions: geno and CoreyDSFA
#11 ·
Ik had ook de zwarte Widows die "weduwe rot" kregen, plus ze roosterden mijn been op snelheden onder de 45 of zo. Ik scoorde een volledig stocksysteem op Ebay voor $350 (ik had geluk). Ik installeerde de headers met Termi slip-ons die ik ook op Ebay kreeg voor $870,00 en ik ben er erg blij mee. Ik haalde de dB-killers eruit en ze klinken rauw maar niet aanstootgevend. En mijn been vat niet meer vlam!
Image

#12 ·
Ik had ook de zwarte Weduwen die "weduwrot" kregen, plus ze roosterden mijn been op snelheden onder de 45 of zo. Ik scoorde een volledig voorraadsysteem op Ebay voor $350 (ik had geluk). Ik installeerde de headers met Termi slip ons die ik ook op Ebay kreeg voor $870,00 en ik ben er erg blij mee. Ik trok de dB-killers eruit en ze klinken rauw maar niet aanstootgevend. En mijn been vat niet meer vlam! View attachment 247640
Ziet er goed uit!.
Ik zie een van de hangers bij de passagiersvoetsteun.. hebben ze geen andere hanger naar achteren zoals de standaard slip on's hebben?

#13 ·
@ Buck Diablo

Je verbranding van het been doet me denken aan de serie Kung-Fu, waar hij de brandende ketel met de zijkanten van zijn armen moest dragen.

#18 ·
Motor Stage uit Japan. Lichter, geweldig geluid, veel mooier en een View attachment 247648 duidelijke toename in pk .....
Hey vriend, ik merkte dat je motorstage vspeed internals op je xr hebt, ik was aan het berichten om te vragen of je me over je ervaring kunt vertellen als het gaat om het bestellen van deze.c Bijvoorbeeld, van welke website heb je besteld? Ik ben erg geïnteresseerd om deze te proberen te kopen via XR1200 | MOTORSTAGE,

Ik heb ook twee van deze pijpen gevonden op https://japan.webike.net/shopping_cart.html
Ooit van ze gehoord?

Elk inzicht dat ik zeer waardeer

Met vriendelijke groet
Justin Cogar
09 xr1200

#16 ·
Heb je een dyno op de motorstage? Ik neigde sterk naar die richting totdat een man me zijn widows voor een koopje aanbood.
Nee, heb ik niet. Ik heb een power commander en had hem ingesteld voor standaard Harley uitlaten. Na het wisselen van de uitlaten wilde ik hem opnieuw laten mappen, maar na het rijden (en dat al 3 jaar), merkte ik meteen dat hij sneller reageerde op het gas en harder trekt door de versnellingen. Hij loopt iets te rijk, maar niet genoeg om hem opnieuw te laten mappen. Ik heb alle uitlaten op de markt voor de XR gezien en naar mijn mening zien deze er het beste uit en klinken ze het beste en ik ben dol op de prestaties en ze zijn zeker lichter dan standaard..4 voor 4...